Aubergine ovenschotel met pindakaas & kokos

Standaard

Een ovenschotel met aubergine. Ik had nog 4 aubergines liggen in de frigo dus besloot ik iets met aubergine te maken. Mijn tofu en mozzarella moesten op en ik had best nog wat selder liggen. Een ovenschoteltje dan maar!

Je kan de aubergines ook schillen, dan is dat minder taai.

Nodig

  • 2 tenen look
  • 1 dikke ui
  • 2 of 3 stengels selder
  • 2 aubergines
  • mozzarella
  • tofu
  • kokosmelk
  • geraspte kaas
  • pindakaas
  • gnocchi
  • kruiden ( (peper, grof zout, paprikapoeder, saté kruiden, chilivlokken, afrikaanse currykruiden, tandoori kruiden)

Bereiding:

Snijd de aubergine in de lengte en bak ze in een grillpan. Kruid met grof zout, peper en paprikapoeder.

Snijd de ajuin en bak ze in olie (ik gebruikte kokosolie). Daar gaat geplette look bij.

Daar gaat verkruimelde tofu bij.
Kruid met peper, grofzout, satekruiden en tandoori kruiden.

Snij de selder en maak slierten van de wortels. (Ik doe dat met een dunschiller wegens gebrek aan mandoline.) Bak ze in olie (ik gebruikte weer kokosolie)

Giet de kokosmelk en enkele lepels pindakaas bij de groenten. Kruid met peper en afrikaanse currykruiden. Ik deed er nog wat chilivlokken bij en wat groentenbouillon.

Kook de gnocchi.

Neem een ovenschotel en begin met een laagje saus (met selder & wortel in)

Daarop komen de aubergines

Daarop het tofu”gehakt”

Een laagje kaas

Gnocchi

Weer wat saus

Weer ’n laagje tofugehakt

De resterende aubergines

De resterende saus. Daarop weer kaas…

…en mozzarella. Ik kruidde de mozarella met peper en paprikapoeder.

Zet het in de oven en klaar!

De volgende keer doe ik de schil van de aubergine omdat die wat taai is.

Geef een reactie

