Bulgur courgette-pompoenschotel met sojabrokken

Standaard

Ik deed het in een ovenschotel, maar je kan alles ook apart opdienen. Bij nader inzien zou ik dat misschien net nog iets beter gevonden hebben. Maar een ovenschotel vind ik erg makkelijk om op te warmen. Mijn vriend ging later thuis zijn en anders moest ik zoveel potten opwarmen.  🙂
Ik deed er geraspte kaas over, indien je het in geen ovenschotel doet, kan je de geraspte kaas achterwege laten, of kan je het er gewoon op doen in je bord.
Je kan de bulgur ook vervangen door iets anders.

Nodig

  • 2 kopjes sojabrokken (ik nam grove)
  • 4 kopjes groentenbouillon
  • 3 sjalotten
  • 3 look
  • 1 courgette
  • 2 (of 3?) kopjes pompoenblokjes
  • geraspte kaas
  • satékruiden
  • p&z
  • chilivlokken
  • bulgur

Voor de saus:

  • 3 geroosterde paprika’s
  • groentenbouillon
  • p&z

Bereiding
Doe de sojabrokken in een pot…

… en giet er de groentenbouillon op. Laat ze 10 minuten weken. (Doe gewoon wat er op de verpakking staat  :))

Laat de sojabrokken uitlekken en knijp ze wat uit zodat het vocht weg is.

Stoof de sjalot en look aan.

De de courgette en pompoen erbij. Kruid met p&z.

Doe olie in de pan en bak de sojabrokken. Kruid naar believen met een flinke hoop kruiden.  😀 Ik nam p&z, satékruiden en chilivlokken.

Dan krijg je zoiets.

Maak de saus.
Neem een blendertje, doe er 3 geroosterde paprika’s in en mix. Doe er groentenbouillon bij. Kruid met peper en zout.

Maak bulgur.

Doe de saus bij de groenten. (Als je geen ovenschotel maakt en je wil alles apart eten volg je de volgende stappen niet meer. Wink Saus en groenten samen als saus presenteren gaat uiteraard ook.)

Neem een ovenschotel, doe wat saus op de bodem.

Dan bulgur

Geraspte kaas

Dan bulgur en opnieuw saus.

Bulgur

Geraspte kaas. Kruid met peper.

Dan mag het de oven in.

Die kaaskorst was maar iets speciaals. Niet echt voor herhaling vatbaar, die werd gewoon hard en kleurde niet. Je kon die kaaslaag er zo van halen.
Ik denk dat ik het lekkerder gevonden zou hebben als ik alles apart deed. Het was trouwens totaal niet op te scheppen.  Hihi.

Geef een reactie

