Quiche met gegrilde paprika, maïs en selder

Standaard

De laatste tijd doe ik quasi altijd van die geroosterde paprika’s op mijn quiche. En ik ben helemaal in to wortelslierten dus die gingen er ook weer bij, haha. 😀

Nodig

  • bladerdeeg (of kruimeldeeg)
  • 2 sjalotten
  • 2,5 gegrilde paprika’s
  • 3 stengels witte selder
  • 1 flinke tl piment chutney
  • 2 wortels
  • 0,5 blik mais (zo’n groot blik)
  • 1 bol mozzarella
  • 6 (mini) eitjes (Ik heb kleine kipjes. 😉 )
  • room
  • geraspte kaas (een handje)
  • p&z
  • grof zout
  • paprika poeder
  • ras el hanout
  • zonnebloempitten

Bereiding
Snijd de sjalot fijn en stoof ze. Ik deed dit in kokosolie.

Snijd de selder fijn en voeg ze toe.

Voeg een flinke tl piment chutney toe.

Snijd de wortelen in slierten met een dunschiller en laat ze wat meebakken. Kruid met peper en zout.

Laat de maïs uitlekken.
Snijd de mozarella in schijfjes. Laat de paprika’s uitlekken op een keukenpapier en snijd ze in reepjes.

Leg het deeg in de vorm en prik gaatjes met een vork.
Doe het wortel-selder-sjalotten mengsel op de bodem.

Dan de maïs.

De mozzarella.
Kruid die met peper en paprikapoeder.

Dan gaan de paprika sliertjes erop.

Maak je room/ei mengsel. Kruid het mengsel met peper en ras el hanout (ik die daar tamelijk veel van in). Giet het op de quiche en doe de geraspte kaas erop.

Bak de zonnebloempitten en strooi er grof zout op.

Doe de pitten op je quiche.

Steek het in de oven en smakelijk.  🙂

Geef een reactie

