Chocolade-kokos hummus

Standaard

Ik baseerde mij op een recept van De Bakparade.

De cacao kan je achterwege laten daar ik toch chocolade gebruikte in het recept. Bij mij zit er wel nog cacao in daar ik pas later besliste om er nog chocolade doorheen te draaien. Ik liet de suiker achterwege.

Nodig

  • 210g kikkererwten (ik nam er uit blik)
  • 70 ml water
  • 80g pure chocolade
  • 2 el kokosolie
  • 3 el kokosrasp
  • ev. 20g cacao

Bereiding

Doe de kikkererwten in een blender.

Doe de cacao erbij. Maar zoals ik eerder al zei kan je deze stap overslaan.

Mix het.
Neem de chocolade en laat ze smelten.

Doe de gesmolten chocolade bij de rest.

Voeg de kokosolie en kokosrasp toe en mix nogmaal.
Doe het in een pot.

Ik bewaar het in de koelkast maar het wordt wel hard waardoor het moeilijk te smeren is.

Je kan het ook gebruiken om rauwe koekjes mee te maken!
Of doe het in kleine stukjes en voeg het toe aan ijs.

»

  1. Ik ben wel heel benieuwd naar die smaak! Klinkt lekker 🙂 Is dit dan voor ’s ochtends op de boterham, of kan je het ook gebruiken voor een dessertje?

    • Dat is eigenlijk voor op de boterham ja, maar je kan er dus ook rauwe koekjes mee maken. Je zou het ook in een ijsje kunnen draaien denk ik, dat moet ook wel lekker zijn.
      Je moet het wel snel opeten want het bewaart niet lang.

Geef een reactie

