Pizza met tomaat en kazen

Standaard

Het pizzadeeg maakte ik volgens Jeroen Meus z’n recept.
Ik had het deeg ingevroren waardoor het nu klaar was voor gebruik. Ik maakte 1 pizza met enkel tomaat en de andere kreeg tomaat en courgette.

Nodig (voor 2 kleine pizza’s)

  • 2 kleine uien
  • 1  tomaat
  • (1/4 courgette)
  • 2 bollen mozzarella
  • geraspte kaas
  • geitenkaas
  • ev. feta. De pizza is nog veel lekkerder met feta vind ik, maar ik had er helaas geen in huis. De feta van bij een turkse winkel is lekkerder dan harde feta die je vaak in de winkels vind.
  • pizzadeeg
  • tomatensaus:
    – blik tomaten (of gezeefde tomaten)
    – tomatenpuree
    – pizzakruiden
    – lookpoeder
    – ev. nog extra basilicum en oregano
    – ev. een klein beetje suiker
  • peper
  • paprikapoeder
  • oregano of pizzakruiden

Bereiding

Bak een ajuin aan en kruid met peper.

Snijd de tomaten en ontpit ze.

Maak de tomatensaus.
Ik maak het met gezeefde tomaten of een blik met tomatenstukjes. Daarbij doe ik een blikje tomatenpuree, lookkruiden, p&z, pizzakruiden. Indien je geen pizzakruiden hebt gewoon wat basilicum en oregano erbij. Eventueel wat suiker erbij doen. De hoeveelheid was goed voor 4 kleine pizza’s.

Neem je pizzadeeg. Beleg die met de tomatensaus, daarop gaan de ajuinen.

Dan de tomaten.

Als je er courgette op doet, is dit het moment. Deze heb je gebakken in een pan en gekruid met peper, zout.

De geraspte kaas.

Mozzarella. Kruid met peper en paprikapoeder.

En dan de geitenkaas.
Kruid met oregano of pizzakruiden

Bak de pizza.

Geef een reactie

