Hummus

Standaard

Een lekkere pasta gemaakt van kikkererwten en tahin (sesampasta). Ik heb het destijds leren kennen door één van mijn zussen. Je kan hummus gebruiken als dipper, je kan het op je boterham doen, op een wrap, etc.

Ik maak het uit de losse pols, proef af en toe en voeg nog wat zaken toe indien nodig. Je kan er ook (geroosterde) sesamzaadjes in doen. Ik deed het deze keer met komijnpoeder maar je kan uiteraard ook komijnzaad gebruiken. Geroosterd is het nog lekkerder.

Nodig:

  • kikkererwten (ik gebruik een blik)
  • 1 of 2 tenen look
  • enkele el tahin (sesampasta)
  • enkele el olie (ik gebruik een neutrale olie zoals maïsolie)
  • citroensap
  • chilipeper of gedroogde spaanse pepers
  • komijn
  • p&z

Bereiding
Alles blenden tot een egale massa, zo simpel is het! Indien je zaadjes gebruikt en deze nog wil zien in de pasta, voeg je die na het mixen toe.

»

  1. Pingback: Wrap met sojabrokken en appel « elfjeskruid

  2. Pingback: Wrap met sojabrokken en appel « elfjeskruid

Geef een reactie

