Kruidige kroketten

Standaard

Ik eet graag kroketjes maar mijn vriend vindt dat niet zo lekker. Ik heb ze vandaag zelf gemaakt in de hoop dat ze in de smaak zouden vallen. Ik wou geen gewone kroketten dus werden het kruidige kroketten.

Nodig

  • aardappels
  • eigeel
  • chili vlokken
  • peterselie
  • p&z
  • eiwit
  • paneermeel

Bereiding

Kook de aardappelen plat. Voor kroketten is het erg belangrijk dat je weinig vocht hebt. Eens de aardappele afgegoten zijn, zet je ze nog even op het vuur en blijf goed roeren zodat ze niet aanbakken.
Pureer de aardappelen, doe er een eigeel bij (hou het eiwit, dat hebben we straks nodig om de kroketten te paneren) en vervolgens de kruiden.

Laat de puree wat afkoelen.
Neem enkele ovenschalen. Doe bloem in de ene en paneermeel in de andere. Je hebt ook nog een potje nodig met eiwit. Het eiwit klop je los en kruid me met peper en zout.
Vorm kroketten met een millecroquettes en wentel ze in de bloem. Dan gaan ze door het eigeel en vervolgens door het paneermeel.

Frituur ze op 180°C.

 

»

  1. Pingback: Roerbak pomeiwo « elfjeskruid

Geef een reactie

