Groentenwok met gebakken tofu en jasmijnrijst

Standaard

Ik baseerde me op een gerecht dat ik zag in het kookprogramma “Lekker oosters”.

Nodig:

  • 250g snijbonen
  • 2 zoete puntpaprika’s
  • 1 ajuin
  • 3 stengels citroengras
  • sojascheuten
  • 1 wortel
  • 3 tenen look
  • 1 blok tofu
  • teriyaki saus
  • jasmijnrijst
  • p&z

Bereiding

Bereiding van de tofu:

Ik wikkel de tofu eerst in een handdoek en zet er gewicht op zodat het vocht eruit gaat.
Plet 1 stengel citroengras en 1 teen look. Bak ze in een pan.
Snijd de tofu in plakken en doe ze in de pan. Kruid met peper, zout en terriyaki saus.

Plet de overige 2 stengels citroengras en snij ze heel fijn. Bak ze in de wok samen met 2 tenen fijngesneden look.

Snijd een wortel in julienne en voeg ze bij de ajuin.

Snijd de zoete puntpaprika’s in reepjes en bak ze.

Kook de snijbonen in gezouten water. Giet ze af als ze beetgaar zijn en spoel ze met koud water.
Voeg sojascheuten en de snijbonen toe aan de groentenwok. Kruid met peper en zout en wat rode currypasta.

Kook de jasmijnrijst. Ik kookte ze op aziatische wijze. Spoel de rijst 3x alvorens ze te koken. Kook de rijst in dubbele hoeveelheid water.
Ik serveerde er nog een rood currysausje bij.

Eén reactie »

Geef een reactie

