Dadel-noot-rozijn koekjes

Standaard

Ik zag dit recept bij De Bakparade. Ik nam ongezouten noten ipv gezouten noten en deed het recept maal 2.
Deze koekjes bewaar je best in de koelkast.

Ingrediënten

  • 130g dadels, zonder pit
  • 50g rozijnen
  • 2 el havermout
  • 2 tl vanille-extract
  • 60g noten (ik nam gewoon een notenmengeling)

Bereiding

Doe de noten in je blender en mix tot ze grof gehakt zijn.

Doe de noten in een aparte kom en doe de ontpitte dadels, rozijnen en vanille-extract in je blender. Mix tot er een papje ontstaat.

Doe de gemixte noten terug bij het mengsel en blend nogmaals zodat er een homogene massa ontstaat.
Voeg de havermout toe.

Ik drukte het deeg plat op een silicone bakmat zodat mijn dochter er vormpjes kon uitsteken.

Je kan uiteraard ook repen maken.

Bewaar ze in plasticfolie in de koelkast.

»

Geef een reactie

