Veganistische pannenkoeken

Standaard

Nu het kouder wordt leggen mijn kippen geen eieren meer. Dochterlief had zin in pannenkoeken, dus besloot ik om de veganistische toer op te gaan.
Ze waren lekker van smaak maar wel wat moeilijker om te bakken & draaien. Kwam het door gebrek aan ei of de 2 bananen die ik erin gedaan had? Laat iets weten als jij het weet. Dit waren mijn eerste pannenkoeken zonder ei dus heb ik geen vergelijkingsmateriaal. 🙂
Ik heb graag flensjes en deze waren iets moeilijker om dun te bakken.

Je kan de hoeveelheden ook halveren. Als ik pannenkoeken maak, zijn het er veel want ze zijn thuis erg geliefd. 🙂

Ingrediënten

  • 400g zelfrijzende bloem
  • 1,4l vanille sojamelk
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 70g rietsuiker
  • 2 bananen, gemixt
  • snufje kaneel
  • plantaardige olie of boter om ze te bakken

Bereiding

Zeef de bloem en voeg de suiker & kaneel toe.

De melk voeg je best in delen toe om zo min mogelijk klontertjes te hebben. Voeg een deel melk toe en klop het beslag goed door elkaar. Voeg weer wat melk toe en herhaal dit tot de melk op is.

Mix 2 bananen tot een moes en voeg ze bij het beslag.

Roer nog eens goed en bak de pannenkoeken in plantaardige boter of olie.

»

Geef een reactie

