Chole Palak (kikkererwten met spinazie)

Standaard

Weeral een receptje van Manjula. Ze vallen hier erg in de smaak en op haar website zie ik zoveel gerechten die ik wil proberen.
Ik paste haar recept een klein beetje aan; zij gebruikt geen look en ajuin en deze keer gebruikte ik dit wel. Zelfs voor mensen die niet graag spinazie eten zal dit toch in de smaak vallen denk ik. De spinazie smaakt helemaal niet sterk door.
Het filmpje van Manjula kan je hier bekijken.

Ingrediënten

  • 1 blik kikkererwten
  • ong. 200g spinazie, gehakt
  • 3 tenen look
  • 1 dikke ui
  • 2 tomaten
  • 1 groene chilipeper
  • stukje gember
  • 1 tl komijnzaad
  • 1/2 el korianderpoeder
  • 1/2 tl kurkuma
  • 1/2 tl chilipoeder
  • 1/2 tl zout
  • 1/2 tl garam masala
  • olie
  • peper

Bereiding

Laat de kikkererwten uitlekken en spoel ze.
Hak de spinazie fijn.
Doe de tomaten, groene chilipeper en gember in je blender en mix tot er een pasta ontstaan is.

Snijd de ajuin fijn en bak ze samen met de look in olie. Kruid met peper.

Doe olie in een kookpot en eenmaal de olie heet is gaan de komijnzaadjes erbij.
Voeg de tomatenpuree, korianderpoeder, kurkuma en chilipoeder toe. Laat het enkele minuten koken.
Voeg nu de spinazie, zout en 120ml water toe. Laat het weer enkele minuten koken.

Voeg de ajuin en look bij de spinazie. Ook de kikkererwten voeg je nu toe.  Je kan de kikkererwten eventueel wat platdrukken.

Indien het te droog wordt, voeg je nog wat water toe. Ik heb er zelf wat tomatensap bijgedaan omdat ik het tamelijk droog vond. Laat het geheel nog wat koken en voeg op het einde de garam masala toe. Nog een minuutje koken en klaar!

Wij aten het met Aloo Paratha (aardappel paratha)

Eén reactie »

Geef een reactie

