Farfalle met pompoen en courgette

Standaard

Ik nam een butternut pompoen en verwerkte de pitten ook in het recept. Voor dit recept gebruikte ik maar een halve butternutpompoen maar ik gebruikte wel al de pitten.

Ingrediënten

  • 1 ajuin
  • 1/2 butternut pompoen
  • 1 courgette
  • sambal
  • 2,5dl room
  • tandoori kruiden
  • groentenbouillonblokje
  • p&z

Bereiding
Bak de fijngesneden ajuin. Kruid met tandoorikruiden, p&z.
Verwijder de pel van de pompoen en lepel al de pitten uit. De pitten laat je eerst wat weken in water zodat al het vruchtvlees van de pompoen er mooi van gaat. Vervolgens laat je ze uitlekken op keukenpapier en dep je ze droog. Eens de pitten goed droog zijn, bak je ze. Ik strooide er nog wat zout over.
IMG_8605
Snijd de pompoen in stukjes en stoom ze gaar.
Snijd de courgette in stukjes en bak ze. Voeg de room toe alsook sambal (naar smaak) en het groentenbouillonblokje.
IMG_8606
Voeg de pompoenstukjes toe en kruid eventueel bij met tandoorikruiden, p&z.
IMG_8608

Kook de pasta gaar en dien op met de saus.
IMG_8610
IMG_8612

»

  1. Ik maakte gisteren een variant die jou ook wel zal bekoren! 😉
    Met nog gember en knoflook erbij en ter garnering geroosterde okkernoten…. heerlijke oosterse toets!
    Straks maak ik pompoen/wortelsoep met gember, knoflook, koriander en kokosmelk… dat wordt ook slurpen :-p

Geef een reactie

