Tortellini met paprika, courgette en gerookte paprikapoeder-kruiden-saus

Standaard

Ik had al een paar keer gehoord/gelezen over gerookte paprikapoeder. Nu hou ik wel van paprikapoeder en gerookte paprikapoeder moet dus wel erg lekker zijn.. Dit receptje is het eerste recept waar ik gerookte paprikapoeder in verwerkte en ik moet zeggen: dubbel & dik geslaagd!
Het recept houdt niet veel in en buiten wat snijwerk is het snel klaar.
Wij aten dit recept met tortellini maar je kan uiteraard eender welke pasta gebruiken. Maar hier thuis zijn we fan van tortellini en dan vooral die met ricotta en spinazie. Het wordt eigenlijk eens tijd dat ik zelf tortellini probeer te maken. 😉

Ingrediënten

  • 1 grote ajuin
  • 2 tenen look
  • 2 rode paprika’s
  • 1 potje kruidenkaas (150g)
  • 1 courgette
  • room (ik nam zo’n 3dl vermoed ik)
  • 4 flinke tl gerookte paprikapoeder
  • p&z
  • ev. geraspte kaas

Bereiding

Snijd de ajuin en paprika in blokjes. Bak ze samen met de fijngeperste look.
IMG_9102

Snijd de courgette in blokjes (schil laat je eraan). Eens de ajuin en paprika gaar zijn voeg je de courgetteblokjes toe. Kruid met p&z.
Voeg de kruidenkaas toe en de gerookte paprikapoeder. Meng het geheel.
IMG_9104

Voeg de room toe. Kruid eventueel nog wat bij met peper en zout. Laat het wat inkoken.
Wij aten het met tortellini en ik deed er nog wat geraspte kaas bovenop.
IMG_9105 IMG_9106

En gemengd…
IMG_9107 IMG_9108

Eén reactie »

Geef een reactie

