Amandelpasta / Amandelboter

Standaard

Eigenlijk kan je eender welke notenpasta gewoon zelf maken. Blijven mixen is de boodschap! Eerst worden de noten gewoon vermalen, maar als je lang genoeg maalt geven ze hun vetten vrij en wordt de notenpasta vanzelf slapper. Geef je blendertje af en toe wat rust want mijn ene blender heeft het onlangs helaas begeven. 😦 Ik ga binnenkort eens op zoek naar een krachtig model want ik gebruik mijn klein blendertje toch dagelijks – vaak zelfs meerdere keren per dag. En als het plots begint te roken heb ik het vermoeden dat ik misschien beter af ben met een krachtiger model, haha.

Dit is een recept voor pure amandelboter/amandelpasta. Ik voegde hier helemaal niks aan toe. Het is handig om pure pasta in huis te hebben. Je kan dan kleine hoeveelheden maken met allerhande zaken bij. Experimenteer er maar op los!

Ingrediënten

  • 300g witte amandelen

Bereiding

Rooster de amandelen in de oven. Meng af en toe. Laat ze afkoelen en mix ze tot je een gladde massa krijgt. Geef niet op, dit kan toch een 10 tal minuutjes duren.
IMG_9443

IMG_9444 IMG_9446

Het wordt een gladde massa, maar dit is nog niet smeuïg genoeg..
IMG_9448

.. Dit willen we bereiken! 🙂
IMG_9477

IMG_9474

100% amandelen

»

  1. Pingback: Amandelpasta met agave en cacao | elfjeskruid

  2. Pingback: Banaan-kokos-chocolade-amandel-praline | elfjeskruid

Geef een reactie

