Cacao-Banaan-Kokos Havermout

Standaard

Mijn jongste dochter is dol op havermout. Havermoutpap is lekker, gezond en je kan kiezen wat je er allemaal bij doet. Wij eten het best veel en eigenlijk staan er nog niet veel havermoutpap recepten online. Hier eentje met banaan, cacao en kokos.

Ingrediënten

  • 40g (= 2/3 cup) havermout
  • 160ml (= 3/4 cup) sojamelk
  • 1/4 tl kaneel
  • snufje zout
  • 1 el cacaopoeder*
  • 1 el agave
  • 2 el kokosboter (dit kan je zelf maken)
  • 1 banaan, in plakjes

Bereiding

Doe de havermout in een pot.
IMG_9340

Voeg de rest van de ingrediënten erbij.
IMG_9341 IMG_9343

Roer het geheel tot je een gewenste dikte krijgt.
IMG_9346

* Ik spreek soms over cacao, daarmee bedoel ik echte cacao en geen cacaofantasie (zoals Nesquik).

Eén reactie »

  1. ik at deze ochtend ook havermout met sojamelk, wat kaneel, banaan en kleine stukjes appel… ik moet dringend de kokosversie uittesten!!!! 😉

Geef een reactie

