Pasta Börek

Standaard

Ik zag dit recept bij Turksekok.nl
Ik gebruikte iets meer feta en deed er nog paprikavlokken bij. Dit recept is best veel en zeker genoeg voor 2 dagen. De volgende keer halveer ik het. 😉
De bovenlaag had bij mij wat meer saus mogen hebben. Tijdens het snijden kwam het bovenste yufka vel los waardoor dit wat knapperig werd. Op zich niet erg, maar bij het originele recept zag het er toch anders uit. Als ik het nog eens maak, leg ik een dubbel vel yufka op de bovenkant.
Wij aten er gebakken rode paprika’s bij.

Ingrediënten

  • 380g feta kaas
  • 3 vellen yufka (1 pak)
  • 500g pasta

Voor de saus

  • 2 cup melk
  • 1 cup zonnebloemolie
  • 1 el bakpoeder
  • 4 eieren
  • paprikavlokken

Bereiding

Klop de eieren samen met de melk en de olie. Voeg het bakpoeder toe en klop nogmaals en voeg de paprikavlokken toe.
IMG_9768
Kook de pasta gaar. Prak de feta en meng deze met de pasta.
IMG_9769 IMG_9772

Smeer je bakplaat in met olie. Leg er het eerste yufka vel op. Het deeg dat over is, laat je over de bakplaat hangen. Smeer het vel in met wat saus. Daarop komt de pasta/feta mengeling.
IMG_9773

Het deeg dat over is, vouw je van buiten naar binnen toe. Smeer het in met wat saus.
Daarop komt het 2de vel yufka. Smeer in met saus en doe er de rest van het pasta/feta mengsel over. Opnieuw overgieten met saus. Vouw wederom het deeg dat over is van buiten naar binnen toe.
Knip het laatste yufka vel op maat zodat je niks over hebt bij de laatste laag. (Zoals ik eerder al zei zou dit van mij een dubbele laag mogen hebben. Mijn bovenste laag kwam wat los van al de rest omdat het niet genoeg gewicht kreeg denk ik.)
Leg het deeg erop en overgiet met saus.
Snijd het in stukken.
IMG_9775 IMG_9777

Bak het zo’n 30 minuten op 220°C. Tot de bovenkant goudbruin is.
IMG_9781

IMG_9783

Eén reactie »

Geef een reactie

