Fettucini met arrabbiata-groenten saus

Standaard

Het Arrabbiata sausje van La William stond al even in mijn koelkast. Het is een pittig sausje op basis van ajuin en tomaat. Wie mij kent, weet dat ik in de winkel altijd goed oplet of ik 100% terugbetaald producten zie staan. Dit sausje was één van mijn vondsten maar bleef onaangeroerd, tot gisteren. 😉
Wij aten het met fettucini, maar eender welke pasta is uiteraard goed. Qua groenten kan je gebruiken wat je in huis hebt. Ik zwier quasi overal een ajuin in en wortel is nog zo’n groente die naar mijn mening in alles past. :p

Ingrediënten

  • 2 ajuinen
  • 3 tenen look
  • 3 wortels
  • 1 courgette
  • 1 blikje maïs
  • gember
  • dragon
  • 1 potje arrabbiata saus (280ml)
  • room (naar wens)
  • p&z
  • half blokje groentenbouillon

Bereiding

Snijd de ajuin fijn en de wortel in blokjes. Bak ze samen met de fijngepesret look en geraspte gember. Kruid met p&z.
IMG_0908

Snijd de courgette in blokjes en voeg ze toe eens de wortel beetgaar is.
IMG_0909

Voeg de saus toe en kruid bij met het groentenbouillonblokje en de dragon. Voeg room toe naar wens en kruid eventueel wat extra met p&z. Voeg de maïs toe en serveer het met pasta.
IMG_0914
Zoals vaak aten wij er nog wat geraspte kaas bij.
IMG_0915

Geef een reactie

