Havermoutkoekjes met speculoospasta

Standaard

Koekjes zijn ideaal om met kindjes te maken. Mijn oudste dochter vindt het heerlijk om te koken en bakken dus zelfgemaakt lekkers komt hier regelmatig aan bod. ­čśë Ik maak vaak havermoutkoekjes, je kan er al de kanten mee uit. Havermoutkoekjes met pindakaas zijn top en ik geef toe, ik maak het best veel. Havermout, pindakaas, met of zonder chocolade, ik kan er niet genoeg van krijgen. In eerste instantie wou ik weer een koekje maken met haver en pindakaas maar na mijn kast grondig onderzocht ┬áte hebben bleek mijn pindakaas op te zijn! Dochterlief stond al klaar om koekjes te bakken dus moest ik iets anders verzinnen. Speculoospasta dan maar want als speculoos-liefhebber zijnde moet dat ook wel lekker zijn. Ik wou er eigenlijk nog speculooskruiden in, maar die bleken ook op te zijn dus verving ik het door koekkruiden.
Deze koekjes worden tamelijk snel slap dus bewaar ze luchtdicht en bewaar ze niet te lang. Dit recept is goed voor zo’n 28 stuks.

Ingredi├źnten

  • ┬á1,5 cup havermout (140g)
  • 100g boter
  • 1 cup bloem (ong. 115g)
  • 1 cup amandelmeel (ong. 100g)
  • 250g speculoospasta crunchy
  • 1 tl koekkruiden (of speculooskruiden)
  • snufje zout
  • 1/2 cup ma├»sstroop (ong. 1 dl) (of een ander zoetmiddel)
  • 2 el cacao
  • 3 el ma├»sstroop

Bereiding

Tja, koekjes bakken is poepsimpel h├ę. ­čśë
Boter smelten samen met de speculoospasta, zodat je het makkelijk kan mengen. Al de droge ingredi├źnten bijeen mengen.
De natte en droge ingredi├źnten mengen en zoeten met de ma├»sstroop.
IMG_0946

Koekjes vormen (ik nam bolletjes van 1 el die ik plat drukte)┬áen afbakken in de oven. Zo’n 14 minuten op 180┬░C.

IMG_0949

IMG_0948

E├ęn reactie »

Geef een reactie

