Vegetarische groenten-pita

Standaard

Ik had nog een half pitabroodje over (welja een ovenkoek die we vaak als pitabrood zijnde eten – iets dat ik opgepikt heb van mijn mama 🙂 ). Het recept vind je hier terug. Ik verdeel het deeg over 6 (platte) broodjes. Ze zijn ideaal om in te vriezen dus niks houdt je tegen om er 6 te maken.
Deze pita bevat enkel groenten, als feta-freak voegde ik feta toe aan deze pita zodat het iets smeuïger werd en nog lekkerder. 😉 Ik vond het hemels! Mijn wederhelft heeft deze niet geproefd maar ik denk dat dit recept hem iets minder zou bekoren. In pita wil hij vlees of een vleesvervanger. Misschien moet ik deze toch eens uittesten om zijn mening te horen. 😉
Zout voegde ik niet toe omdat feta al zout is. Als andere groenten kies je wat je zelf lekker vind. Gebakken sojascheuten zouden hier ook heerlijk in zijn maar had ik niet meer in huis. Ik deed er gewoon nog sla, tomaat en komkommer bij.
De warme wortels zijn indisch getint en zijn ook heerlijk om bij een andere maaltijd te serveren. Ik maakte ze gisteren nog en ging er eigenlijk een apart blog-recept voor schrijven omdat ik ze gewoon zo lekker vind maar mijn poes besliste om te bevallen dus had ik wat minder tijd om te koken/foto’s trekken. Poeslief wil immers continue gestreeld worden als ze op bevallen staat. 😉
Moederpoes en haar kroost stellen het trouwens prima. Een zoon en een dochter!

Zoals ik eerder al zei had ik maar 1 half broodje meer over, de ingrediënten zijn dus ook maar genoeg voor dat aantal, al had ik wel wat worteltjes over. Ik probeer binnenkort toch eens een apart blogreceptje te maken over deze indisch getinte worteltjes.

Ingrediënten

  • 1 ajuin
  • 2 kleine wortels
  • 1 teen look
  • gember
  • 1/4 tl cayennepeper
  • 1/4 tl garam massala
  • 1/4 tl korianderpoeder
  • peper
  • broodje
  • sla
  • tomaat
  • komkommer
  • feta
  • ev gebakken sojascheuten

Bereiding

Snijd de ajuin fijn en schil de wortel. Snijd de wortel fijn en bak ze samen met de ajuin. Pers de look en rasp de gember, voeg ze toe en kruid het cayennepeper, garam massala en korianderpoeder. Bak tot het gaar is.
IMG_0966

Was en snijd de groenten, prak de feta.
Beleg het broodje met de warme & koude groenten en de feta. Voeg eventueel wat saus toe, maar met de feta was dat eigenlijk niet nodig (en ik hou echt van saus dus dat wil toch iets zeggen :p ) Een broodje vol groenten – lekker dik belegd. Hihi
IMG_0968 IMG_0969

Eén reactie »

Geef een reactie

