Rode bieten – Aardappel Salade

Standaard

Vorige week werd ik uitgenodigd op een barbecue en moest ik een bijgerecht meebrengen. De gastvrouw (/zus ;)) vindt rode bieten lekker dus besloot ik iets met rode bieten te maken. Op een forum las ik iets over een rode bieten / aardappel salade. Menig mensen waren er enthousiast over en deze salade zou zelfs mensen bekoren die niet van rode bieten houden! Dat wou ik toch eens uittesten. Ik zag mijn bijgerecht snel slinken en kan dus zeggen dat het inderdaad goed in de smaak viel.
Ik verving de ajuinen door gebakken ajuinen (ik ben dol op ajuinen, maar dan wel in de gebakken vorm 😉 ) en de mayonaise door veganaise. Geen idee wat de verhoudingen normaal gezien waren ik deed gewoon fifty-fifty.

Ingrediënten

  • 500g rode bieten
  • 500g gekookte aardappelen (geschild gewicht)
  • 1 ajuin
  • p&z
  • veganaise

Bereiding
Schil de aardappelen, snijd ze in blokjes en kook ze gaar. Ik sneed ze reeds op de gewenste grootte want dan moesten ze minder lang koken.  😉
Snijd de rode bieten even groot als de aardappelstukjes.
IMG_1586
Snijd de ajuin fijn en bak ze gaar.
Meng de aardappels met de rode bieten en ajuin. Kruid met peper en zout en voeg de veganaise (naar wens) toe.
IMG_1587

Niet de meest appetijtelijke foto, maar wel erg lekker!
IMG_1588

»

Geef een reactie

