Veganistisch chocolade/amandelgebak

Standaard

Hoewel chocoladegebak misschien niet helemaal opgaat. Ik zou deze cake lekkerder gevonden hebben met echte chocolade.. Maar ik wou een suikerloze cake dus besloot ik om cacao te gebruiken. Deze cake is ook helemaal veganistisch.
Voor chocolade die-hards zal deze cake misschien niet helemaal bekoren. Ik had dus een moeilijk publiek thuis. 😉 Mijn jongste dochter (a.k.a. ons klein alles vreetstertje) was wel erg overtuigd.

Ingrediënten

  • 1/2 cup kokosolie
  • 1 cup zelfrijzende bloem
  • 2/3 cup cacaopoeder
  • 1 cup sojamelk
  • 1 cup maïsstroop
  • 2 cups gemalen amandelen
  • 1 tl kaneel
  • snufje zout

Bereiding

Zeef de bloem met de cacao en voeg de gemalen amandelen, kaneel en het snufje zout toe.
Voeg de melk, (gesmolten) kokosolie en de maïsstroop toe. ort gezegd: meng al de ingrediënten bij elkaar en meng.
IMG_2343
Doe de cake in een cakevorm. Vet de vorm in en bebloem ze indien nodig. Bij een silicone vorm hoeft dit uiteraard niet. 🙂
IMG_2355
Bak de cake zo’n 80 minuten op 180°C. Doe de saté-prik-test om te zien of hij klaar is.
IMG_2379

 

Eén reactie »

Geef een reactie

