Gözleme met rode paprika en peterselie

Standaard

Ik schreef onlangs dat het water me in de mond kwam als ik aan gözeleme dacht. Het heeft niet lang geduurd of ik maakte er een variant op (hihi). Deze is gemaakt met rode paprika, ajuin, peterselie en uiteraard feta. Ik maakte deze iets minder pittig dan de vorige. Deze keer een dubbele hoeveelheid, njam!
Ook deze is erg lekker!

Ingrediënten

Voor het deeg

  • 500g bloem
  • 50g (verse) gist
  • 220ml lauw water
  • 2 tl zout

Voor de vulling

  • 1,5 ajuin
  • 2 rode paprika’s
  • 400g feta
  • 1 el paprikavlokken
  • peterselie
  • boter

Bereiding

Snijd de ajuin fijn. Snijd de paprika in kleine blokjes en bak ze. Kruid met peper. Laat afkoelen.
Doe de bloem, de gist en het water in een kom en kneed tot je een mooie massa krijgt. Voeg het zout toe en kneed verder.
Laat het deeg rusten en doe verder met de vulling.
Verkruimel de feta en voeg ze bij de paprika. Doe de paprikavlokken erbij, alsook de peterselie. Ik gebruikte diepvriespeterselie. Proef van de vulling en kijk of er nog iets bij moet. 🙂
P1080075

Verdeel het deeg in 12 bolletjes. Neem een bolletje, duw het plat en rol het uit tot een platte pannenkoek.
Doe op de ene helft wat van het mengsel, alsook wat kleine stukjes boter. Druk het aan en bak de gözleme. Ik heb geen nieuwe foto’s genomen van de stappen, maar die kan je hier terugvinden.

Als de ene kant wat bruin wordt, draai je de gözleme om. Bestrijk het met wat boter. Als de andere kant gaar is, bestrijk je die ook met boter.
P1080078 P1080079

Geef een reactie

