Kokoskoekjes

Standaard

Deze koekjes zijn zowel rauw als gebakken erg lekker. Ik maakte reeds een taartbodem met de rauwe versie: de veganistische chocolademoussetaart

In het recept gebruik ik palmsuiker. Deze hangt wat aan elkaar en voor de gebakken versie is het beter als ze niet aaneen hangt.  Anders kan de suiker wat uitlopen. Je kan ze in de vijzel van elkaar doen of wie lui is kan ze even mixen. Nu, ik had ze niet in de vijzel gedaan omdat het mij wel leuk leek in rauw koekjesdeeg dat sommige stukjes iets zoeter waren dan andere. Ik bakte een 13 tal koekjes en vond ze gebakken ook heerlijk. De suiker die wat uitliep viel al bij al nog mee maar anders kraak je hat gewoon van het koekje af als dat stoort.
Of de palmsuiker kan vervangen worden door rietsuiker of bruine suiker.

Ingrediënten

  • 150g kokosolie
  • 2 zakjes vanillesuiker
  • 100g palmsuiker (kan ook vervangen worden door rietsuiker of bruine suiker)
  • 30g amandelpoeder
  • snufje kaneel
  • 150g bloem
  • 150g kokosrasp
  • 2 tl bakpoeder
  • snufje zout

Maak eerst het koekjesdeeg: Laat de kokosolie smelten.
Doe al de droge ingrediënten bij elkaar en meng. Meng goed zodat de suiker wat fijner wordt.
IMG_2943

Voeg de kokosolie toe en meng.
IMG_2945

 

Vorm de koekjes. Ik nam bolletjes van 1 el zodat ik een leuk rond koekje kreeg. Leg ze op een siliconemat of bakpapier en bak ze 10 à 15 minuutjes op 180°C.
IMG_2957 IMG_2958

Daar zie je dus die donkere stukjes onderaan, dat is de suiker. 😉

Voor hoeveel koekjes dit recept precies is weet ik niet want ik gebruikte 300g van dit recept om een rauwe koekjesbodem te maken. Met de rest maakte ik 13 koekjes. En ik heb af en toe geproefd van het rauwe deeg omdat ik het zo lekker vond. 😉

»

  1. Pingback: Veganistische chocolademoussetaart | elfjeskruid

Geef een reactie

