ajuinhachee met vegetarisch gehakt en rode paprika

Standaard

In mijn kinderjaren was hachee één van mijn lievelingsgerechten.  Ik maakte onlangs een vegetarische variant met rode paprika’s. Het was eigenlijk de eerste dat ik “nep”gehakt kocht. Hachee is volgens mij een gerecht dat bij ieder kind in de smaak valt. Puree, gesmolten kaas, Mmmmm.
Ik maakte ajuinenpuree met gebakken ajuintjes en geroosterde ajuintjes (ja, die befaamde bicky-uitjes 😉 ).

Ingrediënten

  • 8 aardappels
  • rul gehakt (van de vegetarische slager)
  • 3 rode paprika’s
  • 2 ajuinen
  • geraspte kaas
  • 1,5 cup geroosterde ajuintjes
  • p&z

Bereiding

Kook de aardappels gaar en maak de puree. Ik kruid ze met peper, zout, nootmuskaat en voeg boter en melk toe.
Snijd de ajuin fijn en bak ze. Voeg de gebakken ajuintjes bij de puree en voeg ook de geroosterde uitjes toe.
IMG_3892

Snijd de paprika’s in stukjes. Bak ze en kruid ze met peper.
Ik had zo’n grappige paprika, net een mannetje hé? 😀
IMG_3889

Bak het gehakt even op en kruid bij indien nodig.
Neem een ovenschotel. Begin met de ajuinpuree, dan gaat er geraspte kaas op, dan de paprika’s, het gehakt, weer kaas en als laatste opnieuw puree. Trek met een vork wat strepen en zet de ovenschotel onder de grill tot het een korstje krijgt.
IMG_3893

Weeral niet de meest smakelijke foto, maar ovenschotels krijg ik echt niet goed op foto! :pIMG_3899

Eén reactie »

Geef een reactie

