Spinazieschotel met appel en geitenkaas

Standaard

Ik at dit met puree, mijn vriend at het met pasta. En de kindjes aten van beide walletjes. 😉

Ingrediënten

  • 2 ajuinen
  • 3 tenen look
  • 400g verse spinazie
  • 2 stoofappels
  • 6 zongedroogde tomaten
  • 150g geitenkaas
  • 2 el basilicum
  • p&z
  • room (net geen brikje dacht ik)

Bereiding

Snijd de look fijn en bak ze samen met de fijngeperste look. Snijd de appel in blokjes (ik verwijderde de schil maar die kan je er eigenlijk gewoon aanlaten) en voeg ze bij de ajuinen. Kruid met peper & zout.
Was de spinazie en voeg ze bij de ajuin & appel. Laat het garen. Ik trok de spinazie wat uiteen zodat het kleinere stukjes werden.
Laat de zongedroogde tomaten uitlekken en knip/snijd ze in stukjes. Voeg ze bij de rest.
IMG_4343

Voeg de geitenkaas toe alsook de room. Voeg basilicum en extra peper toe.
IMG_4344

Doe de room erbij. Proef en kruid bij indien nodig.
IMG_4345

Dien op met puree of pasta.
IMG_4353

Eén reactie »

Geef een reactie

