Veggie Martino

Standaard

Ik kocht onlangs vegetarische martino/préparé in Delhaize en dit viel hier thuis echt goed in de smaak. Dit is mijn (eerste) poging voor vegetarische martino. Het resultaat was lekker maar van mij mocht het iets vaster zijn. Ik stoomde de worteltjes en prakte ze dan fijn, maar ideaal zou zijn om het sap uit de wortelen te halen met een sapcentrifuge en met het pulp van de wortels de martino maken. Ik heb geen sapcentrifuge maar mijn mama wel. Wie weet probeer ik dat wel eens of als iemand nog ideeën heeft, ik hoor ze graag! 🙂

Ingrediënten

  • 2 wortels
  • 1 el + 1 tl martino saus
  • 1 tl tomatenpuree
  • 1/2 zoetzure augurk (bokaal)
  • p&z

Bereiding

Stoom de wortel tot ze gaar is. Prak ze fijn. Snijd de zoetzure augurk in fijne stukjes. Dat zijn die grote augurkjes. Heb je liever die kleine is dat uiteraard ook goed, neem er dan gewoon wat meer.
Voeg de wortel, martinosaus, tomatenpuree en de augurkjes bij elkaar. Kruid met peper en zout.
IMG_4424 IMG_4428

IMG_4432

Geef een reactie

