Spinazie dip met witte bonen

Standaard

Dit is lekker voor op de boterham of als dipsausje. 🙂
Als je geen lookstukjes hebt kan je lookpoeder toevoegen. Maar ik vond dat wel fijn dat er harde stukjes look in zaten. Mijn lookstukjes koop ik bij gekruid.be

Ingrediënten

  • 1 cup witte bonen (uitgelekt zo’n 160g)
  • 3 bolletjes diepvriesspinazie
  • 1 kleine rode chilipeper
  • 1 tl lookstukjes
  • 1/4 tl zout
  • ev.peper

Bereiding
Haal de spinazie even op voorhand uit de vriezer zodat ze makkelijker te blenden is.
Doe al de ingrediënten, buiten de lookstukjes en peper in je blender en mix het tot een pasta.
Voeg de lookstukjes toe.
IMG_4498

Meng alles. Proeg en kruid indien nodig bij met wat extra peper.
IMG_4505

IMG_4507

»

  1. Ik maakte een kleine variant op de jouwe:
    – i.p.v. diepvriesspinazie: 2 grote handenvol verse spinazie
    – ik voegde ook nog eens 2 el natuuryoghurt toe.. omdat het mengsel te droog was (wellicht omdat de diepvriesspinazie meer vocht bevat)
    Conclusie: een mooi heerlijk groen smeerseltje, maar ik zal er nog wat extra kruiden bij doen, mag voor mij persoonlijk iets meer pit hebben… 🙂

Geef een reactie

