Vegan Brownie

Standaard

Mmmm, brownies, ik ben er dol op!
Dit is een veganistische brownie zonder extra suiker. In mijn chocolade zat er wel suiker, dus wil je het geheel suikerloos, voeg dan chocolade toe zonder suiker. Je kan deze ook maken zonder chocolade, dan is ze helemaal niet zwaar en je hoeft je niet schuldig te voelen voor een extra stukje! 😉
Je kan deze brownie ook pimpen door noten toe te voegen, gedroogde banaantjes, noem maar op.
Ik vond deze brownie enorm geslaagd en mijn jongste dochter vond ze heerlijk. Al is het wel moeilijk om iets te maken dat ze niet lekker vindt *gniffel*.

Deze brownie maakte ik in een ovenschaal van 25 op 18cm.

Ingrediënten

  • 110g bloem (een royale cup)
  • 45g cacaopoeder (1/2 cup)
  • 230g silken tofu (1 cup)
  • 1 banaan
  • 2 el agave
  • 2 tl bakpoeder
  • 1/4 tl zout
  • 10 dadels (ontpit zo’n 70g)
  • 2 el kokosolie (40g)
  • 2 el vanillesojamelk
  • eventueel 2 repen pure chocolade en 2 repen witte chocolade (zo’n 120g in het totaal)
    Je kan ook chocolate chips gebruiken

Bereiding

Mix de dadels met de olie (indien nodig de olie even opwarmen zodat ze zacht wordt). Doe de banaan, vanillesojamelk en de silken tofu erbij. Mix tot een gladde massa.
IMG_4550

Meng al de droge ingrediënten.
IMG_4551

Voeg de natte en de droge ingrediënten bij elkaar.
IMG_4552

Hak de chocolade.
IMG_4555 IMG_4556

Voeg ze bij het browniebeslag en meng.
IMG_4557

Neem een ovenschaal. Stort het beslag in de vorm en bak het ongeveer 20 minuten op 160°C. Hoe lang een brownie in de oven moet hangt echt af van persoon tot persoon. Ik hou van brownies die niet droog zijn. Lekker kleverig zijn ze naar mijn mening het lekkerst!
IMG_4560

Njaaaammm…
IMG_4622 IMG_4623

»

  1. Pingback: Vega dag 9, 10 en 11 - 't Pure vrouwtje

Geef een reactie

