Speculoostruffels

Standaard

Voor de speculoos-fanaten onder ons!
Dit recept is goed voor zo’n 14 stuks.

Ingrediënten

  • 70g speculoos, gemalen
  • 100g speculoospasta crunchy
  • 2 tl maïsstroop
  • 1 el melk
  • 1/8 tl speculooskruiden
  • 1/4 à 1/8 tl chilipoeder, naar wens
  • snufje zout
  • ev. gemalen speculoos als topping
  • chocolade als topping

Bereiding

Indien je speculoospasta iets te hard is, verwarm je deze even zodat hij vloeibaarder is en makkelijker te bewerken is.
Voeg de verkruimelde speculoos, maïsstroop, melk en de kruiden toe.
IMG_5847 IMG_5849

Vorm balletjes.
IMG_5871

Smelt pure chocolade en dompel de balletjes onder in de chocolade. Je kan de speculoostruffels daarna in verkruimelde speculoos draaien om ze extra speciaal te maken.
IMG_5877 IMG_5879

Of gewoon in de chocolade dompelen, zonder de speculoos. Aan jou de keus!
IMG_6127

Eén reactie »

  1. Echt hééééérlijk!!! Ik heb ze daarnet gemaakt… een veganistische versie met i.p.v. gewone melk, sojamelk 🙂 en aangezien ik geen maïsstroop heb, gebruikte ik agavesiroop… GESLAAGD!!! 😀 PS: ik heb wel ENORM zitten sukkelen met de gesmolten chocolade er rond te doen, als ik het onderdompelde met zo’n satéstokje, braken ze.. ik gebruikte dus 2 lepeltjes, maar ’t bleef een beetje ‘brielen’ hoor 😉 hahaha….

Geef een reactie

