Pittige bloemkoolcurry

Standaard

Ik heb het misschien al gezegd, maar ik ben niet zo’n liefhebber van kool. Sporadisch kook ik er eens mee omdat ik variatie wel belangrijk vind en ik mijn kindjes ook voldoende verschillende smaken wil aanleren.
Dit receptje vond ik echt lekker en voor iemand die niet bloemkool-minded is, is dit toch goed hé? 😉 Het werd behoorlijk pittig, wil je het milder, dan voeg je gewoon wat minder pikante kruiden toe.

Ingrediënten

  • 500g bloemkool
  • 1 ajuin
  • 1 el rietsuiker
  • 1,5 tl ajowanzaad
  • 1/4 tl fenegriekpoeder
  • 1 el cajunkruiden
  • 1/4 tl zout
  • 1 tl pili-pili kruiden
  • 2 el pindaolie
  • water (ongeveer 1 cup)

Bereiding

Snijd de bloemkool zodanig dat het kleinere bloemkoolroosjes worden.
IMG_7198

Snijd de ajuin fijn.
Doe olie in een pan en bak de ajowan zaadjes. Doe de ui en de fijngeperste look erbij. Voeg de kruiden & de bloemkoolroosjes  toe en roerbak even.
IMG_7200
Voeg 1/2 cup water toe. Laat koken, voeg de rietsuiker toe en voeg extra water toe indien nodig. Ik denk dat ik zo’n cupje gebruikt heb. Roer geregeld tot alles gaar is.
IMG_7202
IMG_7216

Wij aten dit met Moong dal chakalaka en naan.
IMG_7220

»

  1. Pingback: Moong dal chilka Chakalaka | elfjeskruid

Geef een reactie

