Kokostaart (met banaan)

Standaard

Wat begon als “hmmmm, laat ik die vegan raffaello’s nog eens maken” ontpopte zich tot ergernis, toen bleek dat ik geen silken tofu meer had. Ik besloot dan maar om iets anders te maken. ’t Werd een heerlijk (suikerloos) taartje. 🙂
Deze taart is volgens mij erg lekker met plakjes banaan erbij. Als ik hem nog eens maak, doe ik het met banaan!

Mijn nieuwste ontdekking zijn kokosschilfers. Heerlijk als snoepje, in een slaatje (klinkt dat gek? Ik vind het suuuuper lekker *gniffel*), in muesli, of leuk om taarten mee te decoreren. Je ziet, je kan er alle kanten mee uit. Ik heb onmiddellijk de grootste zak in huis gehaald. :p

* ondertussen maakte ik deze taart met banaan en ik vind het dan nog lekkerder!

Ingrediënten

  • bladerdeeg
  • 200g santen
  • 3 el agave
  • 2 dl room
  • snuf zout
  • 1/2 cup kokosschilfers (zo’n 30g)
  • ev. 3 bananen

Bereiding

Neem een taartschaal, doe het bladerdeeg erin en bak het blind voor. Hij moet helemaal gaar zijn want de taart gaat nadien niet meer in de oven. Laat de taart afkoelen op een rooster.
Klop de room op.
Meng de santen met de agave en het snufje zout. Meng het met de room.
Doe het mengsel in het bladerdeeg en strijk glad.
Rooster de kokosschilfers zodat ze wat kleuren. Laat ze afkoelen en leg ze op de taart.
IMG_8104

IMG_8105

IMG_8106

En met bananen erbij:

Bladerdeeg blind voorbakken tot het gaar is. Banaantjes in schijfjes snijden en over de taart verdelen.
IMG_9311

De kokoscreme erop..
IMG_9312

En de geroosterde kokosschilfers.
IMG_9315

IMG_9322

Geef een reactie

