Rucolapesto met zonnebloempitten, champignons & capunti alla puttanesca

Standaard

Ik ben geen liefhebster van champignons. Mijn wederhelft en de kindjes wel, dus ik maak het wel, maar bak ze dan apart zodat ik ze niet uit mijn eten moet vissen. šŸ˜‰ Dit is een recept met champignons, je kan je voorstellen dat ik niet 100% overtuigd was. En het was weer veel, echt veel! ’t Begon al met de rucolapesto, ik gebruikte dus maar een deel van de pesto. De pesto is vrij korrel, maar ik gebruikte dat gewoon als een deel van de saus.

Ingrediƫnten

  • 2 ajuinen
  • 500g champignons
  • 1 blik tomaten
  • 1 brikje room
  • capunti alla puttanesca (pasta)
  • ev. geraspte kaas

Pesto

  • 100g rucola
  • 1/3 c peterselie (fijngesneden. Ik nam er uit de diepvries)
  • 1,5 c zonnebloempitten (210g)
  • 1/3 c mosterzaadjes (60g)
  • 2/3 maĆÆsolie
  • p&z

Bereiding

Maak de pesto. Rooster de zonnebloempitten met de mosterdzaadjes.
IMG_8827 IMG_8828

Mix al de ingrediƫnten voor de pesto.
IMG_8831 IMG_8835
IMG_8837

Snijd de champignons in schijfjes. Bak ze samen met de fijngesneden ajuin. Kruid met p&z.
IMG_8839

Kook de pasta gaar.
Voeg de pesto toe bij de champignons. Snijd de tomaten uit blik in kleine stukjes, voeg ze toe.
IMG_8843

Doe de room erbij en de pasta. garneer met wat rucola en eventueel wat geraspte kaas.
IMG_8844 IMG_8846

EĆ©n reactie »

Geef een reactie

