Moambe met Quorn

Standaard

Moambe is een Congolees gerecht en wordt normaal met kip gemaakt. Er worden bakbananen en maniokbladeren bij geserveerd. Sommige mensen serveren er spinazie bij ipv maniokbladeren. Ik serveerde het met gebakken rode paprika’s en rijst.
De saus is eigenlijk vrij simpel en snel te maken omdat ik gewoon een pot nam, de basis voor de palmnotensaus. 😉
Deze dus:
IMG_9288

Ingrediënten

  • 2 ajuinen
  • 3 tenen look
  • 1 blik moambe (palmnotensaus, zie foto)
  • 400g quorn
  • 1 el pili pili
  • 3 tomaten
  • water, klein beetje
  • p&z

Bereiding

Snijd de ajuin fijn en bak ze samen met de fijngeperste look.
Voeg de quorn toe, kruid met pili pili, p&z.
IMG_9285

Doe de saus erbij en voeg wat water toe. Laat alles mooi koken. Proef en kruid bij indien nodig. Ik voegde best wat zout toe aan dit recept, dat vond ik echt nodig hierbij.
IMG_9291

Ik serveerde het met gebakken rode paprika en rijst.
IMG_9292

Of gemengd..
IMG_9295

Geef een reactie

