Tofuballetjes

Standaard

Van mij mochten deze balletjes iets pittiger zijn, maar ik had me wat ingehouden qua kruiding voor mijn kindjes. Voeg gerust wat extra kruiden toe, dan zijn ze nog lekkerder. 😉

Ingrediënten

  • 250g tofu
  • 170g aardappels (reeds geschild afgewogen)
  • 2 wortels
  • 1 ui
  • 2 tenen look
  • gember
  • 2 tl korianderpoeder
  • 1 el paprikapoeder
  • 2 tl harissakruiden
  • 1 tl garam masala
  • 50g paneermeel
  • p&z

Bereiding

Laat de tofu goed uitlekken. Ik wikkel ze in een keukenhanddoek en zet er een zwaar gewicht op zodat al het vocht  eruit is.
Kook de aardappels gaar en pureer ze.
Snijd de ajuin fijn en snijd de wortel in stukjes. Bak ze samen met de fijngeperste look en geraspte gember. Kruid met p&z.
Verkruimel de tofu.
IMG_9571

Voeg de gebakken groenten toe en meng
IMG_9572 IMG_9573

Voeg de aardappel, paneermeel en de kruiden toe. Meng alles tot een homogene massa. Indien je het wat te slap vind, kan je altijd nog wat extra paneermeel toevoegen. Laat even afkoelen in de koelkast
IMG_9574 IMG_9575

Vorm balletjes en bak ze. Zorg er wel voor dat je ze in een hete pan bakt.
IMG_9576

Geef een reactie

