Vanille KokosRotsijs

Standaard

Mijn ijsmachine maakt overuren, maar ik hoor niemand klagen. 😉
Niets is zo lekker als zelfgemaakt ijs! Buiten B&J dan misschien, binnenkort ga ik die tour eens op. Ijs vol swirls, vlokken, noten, chocoladedruppels, whaaaahhh het water loopt me in de mond.. 😉

Rotsjes, voor wie het niet zou kennen, dat zijn die heerlijke kokoskoekjes.
Ik heb al eens zelf suikervrije rotsjes gemaakt, dus dit recept zou ook makkelijk suikervrij te maken zijn. De suiker vervang je dan door een ander zoetmiddel. Ik waag er mij binnenkort ook eens aan, want eerlijk is eerlijk, door al dat ijs krijg ik de laatste tijd wel iets teveel suiker binnen naar mijn goesting. Hihi

Ingrediënten

  • 3 eierdooiers
  • 70g suiker
  • 2 zakjes vanillesuiker (16g)
  • 1 vanillestok
  • 2,5 dl volle melk
  • 2 dl slagroom
  • 150g rotsjes, verkruimeld

Ingrediënten

Klop de suiker op met de suiker tot een ruban.
Snijd de vanillestok doormidden en schraap de zaadjes eruit. Voeg ze bij de suiker*.
Voeg de volle melk toe. Klop de room bijna stijf en voeg ze bij de rest. Meng het tot het een homogene massa is.
Doe het mengsel in je ijsmachine en draai er ijs van. Wanneer je halverwege zit, voeg je de rotsjes toe.
Ik begin altijd met 40 minuten, maar vaak moet het er wel wat langer in.
IMG_9628

 

(*Smijt de vanillestok niet weg, steek ze in een pot en voeg gewone kristalsuiker toe. Op die manier heb je home made vanillesuiker. Voeg iedere keer je vanillestokjes toe aan de suiker)

Geef een reactie

