Brownie met hazelnoten

Standaard

Dit receptje is een recept dat ik uit het reclame blaadje van de Okay haalde. ‘k Heb het een klein beetje aangepast maar volgde hoofdzakelijk het recept. 🙂
Wij vonden de brownie daags erna lekkerder dan toen hij helemaal vers was.
IMG_5528

Ik maakte deze brownie met mijn keukenrobot, maar je kan het ook met een handmixer doen of gewoon met de hand. 😉

Ingrediënten

  • 380 g pure chocolade
  • 100g hazelnoten
  • 6 eieren
  • 300g suiker
  • 100g zelfrijzende bloem
  • 275 g boter, op kamertemperatuur
  • snuf kaneel
  • snuf zout

Bereiding

Doe de zachte boter en de suiker in een kom, klop het op tot het een lichtere kleur krijgt. Klop er één na één de eitjes onder.
Rooster de amandelen en hak ze wat fijn.
Smelt de chocolade.
Voeg de bloem, noten, kaneel, zout en de chocolade toe aan het boter-eiermengsel.
Vet een ovenschaal in en doe het beslag in de vorm. Ik nam een ovenschotel van 22 op 30 cm.
IMG_5508
Bak de brownie zo’n 30 à 35 minuten op 180°C. (In het recept stond 25 minuten, maar bij mij was die dan nog niet gaar.) Een brownie mag niet te hard gebakken zijn dus kijk anders toch eerst eens na 25 minuutjes. 😉

Mmmmm!!! 😀
IMG_5526

»

Geef een reactie

