Pompoenquiche met zure room, feta en saffraan

Standaard

Ik baseerde dit receptje op dit recept. Daar gebruikten ze butternut pompoen, maar ik nam een gewone.
Mijn vriend vond het wel vrij veel pompoen, ik vond dat niet storend. 😉

Ingrediënten

  • 800g pompoen
  • 1 vel kruimeldeeg
  • 3 eieren
  • 300 ml zure room
  • 20g saffraan (2 capsules)
  • 100g feta
  • p&z

Bereiding

Bak het deeg blind voor.
Schil de pompoen en snijd deze in stukjes.
Klop de eieren los met de zure room. Kruid met saffraan, flink wat peper en zout.
IMG_5509

Verkruimel de feta.
Neem je deeg, leg de pompoenblokjes erop en overgiet het met de eieren en zure room.
IMG_5510

Bak de quiche zo’n 30 à 40 minuten op 180°C.
IMG_5512 IMG_5514

»

  1. ziet er lekker uit! ik maakte dinsdag een pompoenspread met Gaëlle, met geitenkaas en geschaafde amandelen… ook een lekker idee om met deze ingrediënten een Quiche te maken 🙂 maar deze ga ik zeker ook eens uittesten!

Geef een reactie

