Quiche met rucola, olijven en gedroogde tomaten

Standaard

Ingrediënten

  • bladerdeeg
  • 1 ajuin
  • 1 teentje look
  • 1 bakje rucola
  • 10 groene, pikante olijven
  • 1 bolletje mozzarella
  • 80g feta
  • 3 eieren
  • 2 dl room
  • 7 zongedroogde tomaten
  • p&z

Bereiding

Bak het bladerdeeg blind voor.
Snijd de ajuin fijn en bak ze samen met de fijngeperste look. Doe de rucola bij de ajuinen en bak deze kort op. Kruid met peper en zout.
IMG_5441
Snijd de olijven in stukjes.
Snijd of knip de zongedroogde tomaten in stukjes.
Snijd de mozzarella in schijfjes. Verkruimel de feta
Klop de eitjes los en meng deze met de room. Kruid met peper.
Neem je bladerdeeg, doe de rucola erop, dan de olijfjes, de tomaten, feta en de mozzarella. Daarop komt het ei-room mengsel.
IMG_5443 IMG_5444 IMG_5445 IMG_5446

Bak de quiche zo’n 40 minuten op 180°C.
IMG_5448 IMG_5453

»

  1. mmmm… ik herinner me dat ik deze HEERLIJK quiche bij jullie gegeten heb… (en wat ik me ook herinner is dat ik mijn lip toen verbrandde aan een rucolablaadje) 😉

Geef een reactie

