Veganistische broodpudding

Standaard

Ik baseerde mij op dit recept.
Ik maakte het met amandelnoten en rozijnen. Je kan eigenlijk toevoegen wat je zelf wil. gedroogd fruit, allerhande noten; chocolade. Noem maar op. 🙂

Ingrediënten

  • 300 g brood (uiteraard vegan brood)
  • 5 dl sojamelk (of andere plantaardige melk. Amandelmelk zou hier ook lekker bij zijn daar ik amandeltjes gebruikte vond ik dat nog beter passen maar mijn amandelmelk was op.)
  • 150 g suiker
  • 260 g appelmoes
  • 100 g rozijnen
  • 150 g amandelnoten
  • 1 el vanillebloem, gezeefd
  • 1/4 tl kaneel (of 1/2 tl. het is wat afhankelijk hoeveel kaneel je bij je appelmoes doet natuurlijk. 😀 )

Bereiding

Verwarm de melk met de suiker.
Doe het brood in stukjes en giet de gesuikerde warme melk erop.
Rooster de noten en hak ze wat fijner.
Doe de appelmoes en de gezeefde bloem bij het brood. Meng alles en voeg de rozijnen, gehakte noten en het kaneelpoeder toe.
Vet een ovenschotel in en bebloem ze.
Bak de broodpudding zo’n 45 minuten op 200°C.
IMG_5943
IMG_5944
En uit de oven…
IMG_5946 IMG_5949

Geef een reactie

