Veganistisch frambozenijs

Standaard

Ik ben nog steeds zoekende naar een goed veganistisch ijsrecept. De structuur die ik bekom met plantaardige producten is helaas nog steeds niet dezelfde als wanneer ik ijs maak met eitjes. 😦
De smaak is wel lekker maar het ijs is voor mij persoonlijk te hard. Haal het dus zeker tijdig uit de diepvries.

Ingrediënten

  • 300 g frambozen (ik nam diepvriesframbozen. Ontdooid gewogen)
  • 100 g suiker
  • 2 dl sojaroom
  • 2 dl sojamelk
  • 30 g vanillebloem

Bereiding

Pureer de frambozen.
Verwarm de melk samen met de room en de suiker tot de suiker is opgelost. Hou een klein beetje melk achter om de vanillebloem in op te lossen.
Los de vanillebloem op in de melk die je achter hield. Voeg daar wat warme melk aan toe en doe dat geheel nu bij de warme melk. Laat het al roerend dikker worden en haal de pan van het vuur.
Doe de gepureerde frambozen bij het mengsel en laat het afkoelen.
IMG_6049IMG_6053
Eens afgekoeld draai je er ijs van.
IMG_6112

Geef een reactie

