Gevulde cannelloni met een trio van wortel

Standaard

Ik zag onlangs (donker) paarse en gele wortelen in de winkel. Als wortel-freak zijnde wou ik die natuurlijk eens uittesten! Daarbij is paars ook 1 van mijn lievelingskleuren dus dat kon alleen meer goedkomen. 😉 Het hartje van de wortel is oranje. Hoe mooi!
IMG_6306 IMG_6309
IMG_6312
En het trio bij elkaar…
IMG_6313
Als ik cannelloni vul met spinazie bak of kook ik de spinazie eerst en maal ze dan fijn met de rest van de vulling voor de cannelloni maar deze keer deed ik ze er rauw in. Snij/knip of hak ze dan wel zeker fijn genoeg zodat ze door het spuitmondje geraakt van de spuitzak. Het spuiten ging hier iets moeizamer (misschien mede omdat de spinazie nog iets te grof was. :p  ) maar ik vind het zo wel lekkerder eigenlijk.

Ingrediënten

  • 300 g spinazie (verse)
  • 500 g ricotta
  • 2 tenen look
  • 2 kleine uitjes (of 1 grote)
  • 2,5 cup passata
  • 3 wortels, 1 oranje, 1 paarse en 1 gele (mag ook meer zijn)
  • p&z
  • 2 tl sambal
  • 1/4 tl cayenne peper
  • 200 g geraspte kaas
  • cannelloni (ik had er 20 nodig)

Bereiding

Bak de fijngesneden ui en de geperste look. Voeg de passata en de sambal toe en kruid met p&z.
Schil de wortels en snijd er sliertjes van met een dunschiller (of mandoline – op een fijne stand). Stoof de wortels en kruid ze met peper, zout en cayennepeper.
IMG_6314
Was de spinazie, laat ze goed uitlekken en snijd ze in fijne stukjes.
Doe de ricotta samen met de spinazie in een pot, kruid het met zout en flink wat peper. Meng het
IMG_6325 IMG_6326
Neem een grote ovenschaal. Bedek de onderkant met een laagje tomatensaus.
Vul de cannelloni en schik ze in de ovenschotel. Zorg ervoor dat ze elkaar niet raken, anders kan je ze nadien niet goed opscheppen want dan plakken ze allemaal aan elkaar vast. 😉 (Ja, dat heb ik uit eigen ondervinding ontdekt, hihi)
IMG_6327 IMG_6333
Daarop komen de wortel sliertjes, daarna de rest van de tomatensaus en als laatste de geraspte kaas.
IMG_6335 IMG_6336
IMG_6338
Bak de cannelloni zo’n 30 minuutjes op 180°C.
IMG_6339 IMG_6341
Njam!
IMG_6342

Eén reactie »

Geef een reactie

