Broccoli soep

Standaard

Ik gebruikte in mijn ovenschotel met broccoli enkel de roosjes dus besloot ik van de rest ‘en nog wat extra broccoli 😉 ) soep te maken. Het kookvocht dat ik gebruikte om de broccoli te blancheren gebruikte ik ook om deze soep mee te maken.

Ingrediënten

  • 700 g broccoli
  • 1 prei
  • 2 ajuinen
  • 1 aardappel
  • 1 teen look
  • groentebouillon (en ik nam dus ook het kookvocht waar ik mijn broccoli in blancheerde voor een ander recept), naar eigen smaak/dikte
  • snuf komijn

Bereiding

Snijd de groenten grof en stoof ze aan. Schil de aardappel en voeg ze toe. Giet de bouillon erop en laat het koken tot alles gaar is.
Mix de soep en voeg peper, zout en komijn toe.
Je kan eventueel nog een scheut (soja)room toevoegen.
Lekker mer croutons. 🙂
IMG_6533 IMG_6534

Eén reactie »

Geef een reactie

