vegan pannenkoeken

Standaard

Ja… pannenkoeken we zijn er gek op. ‘k Maakte al eens een veganistische versie in een ver verleden maar deze keer dus eentje met no egg.
Je kan ze maken met eender welke plantaardige melk. Ik maakte deze reeds met hazelnotenmelk en met amandelmelk en vond ze beiden erg lekker.
Het bakken ging goed, al krijg ik ze niet zo dun als mijn pannenkoeken met ei. Ik maak ze altijd erg dun (eigenlijk maak ik dus flensjes)

Ingrediënten

  • 200 g bloem
  • 1 tl bakpoeder
  • 1/2 L hazelnotenmelk (of andere plantaardige melk)
  • 35 g vanillesuiker
  • 4 tl no egg (+ 8 el water)
  • snuf zout
  • snuf kaneel
  • 1 el zonnebloemolie

Bereiding

Zeef de bloem en het bakpoeder. Voeg beetje bij beetje de melk toe. Zorg ervoor dat het beslag eerst goed dik is zodat je al de klonters eruit kan kloppen en het een glad beslag wordt. Voeg de rest van de melk toe, alsook de no egg (en het water), de suiker, de olie, kaneel en het zout.
IMG_6492
Klop het beslag goed door en laat het even rusten.
Doe boter (of olie) in de pan en bak er pannenkoekjes van.
IMG_6494 IMG_6495
IMG_6497

Geef een reactie

