Bloemkoolcurry met rode bonen

Standaard

Er lag hier al ffkes een bloemkool in mijn frigo te lonken. ‘k Was eigenlijk vrij inspiratieloos op bloemkool gebied. Maar op een dag besloot ik all the way te gaan en maakte ik 2 gerechtjes met bloemkool in. Deze bloemkoolcurry die ik met bloemkool paratha serveerde.

Ingrediënten

  • zo’n 350 g bloemkool
  • 2 kleine ajuinen
  • 2 tenen look
  • gember
  • 2 wortels
  • 1 blik rode bonen (255 g)
  • 1 tl komijnzaad
  • 1 tl garam masala
  • 2 tl korianderpoeder
  • 2 tl cayennepeper
  • 1/4 tl mangopoeder
  • 1 el tomatenpuree
  • 500 à 750 ml passata
  • p&z

Bereiding

Was de bloemkool en snijd deze in roosjes.
Schil de wortels en snijd deze in schijfjes.
Snijd de ajuin fijn.
Doe olie in een pot en voeg het komijnzaad toe. Wanneer het begint te knetteren voeg je het korianderpoeder en de cayennepoeder toe.
Doe eventueel nog wat extra olie in de pot en bak de ajuinen. Pers de look en rasp de gember erboven. Roerbak even en voeg vervolgens de bloemkool en de wortels toe. Meng het.
IMG_6580

Voeg de passata toe (ik begon met 500 ml) en kruid met de garam massala, mangokruiden, peper en zout.
Doe het deksel op de pan en laat het garen op een niet al te hoog vuur. Roer af en toe en voeg eventueel nog wat extra passata toe. Ik voegde in totaal zo’n 750 ml passata toe.
IMG_6586
Spoel de bonen en laat ze uitlekken. Voeg ze toe en doe de tomatenpuree erbij. Proef en kruid bij indien nodig. Laat het nog even sudderen en serveer.
IMG_6594

Wij aten het met bloemkool paratha.
IMG_6608 IMG_6610

Geef een reactie

