Gedroogde tomaten met olijven en rucolapesto/pasta

Standaard

Je kan ook wat extra pesto maken. Ik had niet meer rucola. ‘k Voegde op het einde dan gewoon wat extra olie toe zodat de pasta zelf niet te droog was.

Ingrediënten

  • 15 zongedroogde tomaten
  • 2 kleine ajuinen
  • 15 olijven
  • 40 g rucola (+ wat extra om er op het einde onder te mengen)
  • 2 tenen look
  • 40 g walnoten
  • 4 el olie
  • p&z
  • pasta (ik nam cappellini)
  • extra olie, naar wens (ik nam nog 3 el)

Bereiding

Maak eerst de pesto. Mix de rucola, walnoten, olie, teentjes look en peper & zout.
IMG_6555

Snijd de ajuin in stukjes en bak ze.
Snijd de zongedroogde tomaten en de olijven in stukjes.
Kook de pasta.
Doe de pesto bij de pasta, voeg de tomaten en olijven toe. Voeg olie toe naar wens tot je een pasta krijgt die niet droog is. Ik voegde nog 3 el toe.
Trek de overgebleven rucola in kleinere stukjes en doe ze bij de pasta. Kruid bij indien nodig met peper en zout.
IMG_6564
IMG_6573

»

  1. 🙂 alles in huis, behalve de olijfjes……. ik veronderstel dat je de walnootjes in de pesto verwerkt hebt? 🙂 ziet er weer eens verrukkelijk uit!!!!!! xxx

Geef een reactie

