Chocoladetaart met walnoten

Standaard

Jaaaaaa…. Ik ben er weer. ‘k Heb mijn tijd genomen hé…?!
Ondertussen ben ik verhuisd en heb ik er een prachtige dochter bij. Mijn nieuwe keuken is helaas iets minder dan mijn vorige. (Ja… ‘k was echt wel verwend op dat vlak! 😉 )

Hier een heerlijke chocoladetaart met noten. Niet zelf uitgevonden, maar zeker de moeite waard om op mijn blog te posten want ik vind het HEERLIJK! Het oorspronkelijke recept vind je hier terug. Je kan deze ook met andere noten maken maar ik heb het enkel nog maar met walnoten gemaakt.
Die van mij rijst wel altijd wat meer (misschien gebruik ik wat teveel bakpoeder. :p ) Je kan zelf kiezen hoe lang je de taart in de oven steekt. Het recept zegt 30 minuten maar dat vind ik wel zeer weinig.

Ok, op naar het recept!

Ingrediënten

  • 200 g boter
  • 300 g pure chocolade
  • 100 g melkchocolade
  • 4 eieren
  • 200g bruine suiker
  • 150 g zelfrijzend bakmeel
  • 200 g walnoten
  • 125 ml room
  • 1/2 tl zout

Bereiding

Verwarm de oven voor op 175°C.
Verwarm de boter samen met 200 g pure chocolade en 100 g melk chocolade.
Klop de eieren los en meng er de suiker en het zout door.
Roer er het chocolade/boter mengsel door. Zeef het bakmeel en voeg het toe.
Leg enkele halve noten aan de kant, die gebruik je straks ter garnering. Snijd/hak de overige noten wat fijner en voeg ze toe.
IMG_7583
Smeer een springvorm in met boter en doe het beslag erin.
IMG_7584
Bak de cake minimum een half uurtje. (Ik prik er af en toe eens in om te kijken of die oké is. 🙂 )
Laat de taart afkoelen.
Maak ondertussen de bovenlaag; Verwarm 100 g pure chocolade met 125 ml room. Laat het even afkoelen (anders is het te slap) en eens het minder liquide is, giet je het over de taart.
Schik er de noten over en laat de taart afkoelen.
IMG_7618

ENJOY!!!

Eén reactie »

Geef een reactie

