wortelquiche met spinazie en raclettekaas

Standaard

Ingrediënten

  • deeg
  • 2 ajuinen
  • 2 tenen look
  • 300 g wortel
  • enkele handjes spinazie
  • 130 g raclette kaas (in sneetjes)
  • 2 dl room
  • 3 eieren
  • p&z
  • verse bieslook

Bereiding

Bak je deeg voor. ‘k Heb eigenlijk gemerkt dat het bij zelfgemaakt deeg niet altijd nodig is om het voor te bakken (en aan de foto’s zie ik dat ik het hier niet gedaan heb. 😉 )
Snijd de ajuinen in stukjes en bak ze samen met de look. Snijd de wortels in schijfjes en voeg ze bij de ajuinen. Bak alles tot het gaar is. Kruid met peper en zout.
IMG_7642
Voeg enkele handjes spinazie toe.
IMG_7643
Neem je deeg, doe de groentjes erop. Voeg de sneetjes raclette toe.
Klop de eitjes los en voeg room toe. Kruid met p&z en verse bieslook. Giet dit op de kaas.
IMG_7645
Bak het zo’n 30 tal minuten op 200°C.
IMG_7659
Ja, ik was iets te enthousiast toen ik mijn quiche uit de vorm haalde waardoor er een stukje korst is afgebroken. :p

Geef een reactie

