Palak Paneer (Paneer in spinaziesaus)

Standaard

Weer een super gerechtje van Manjula ! 🙂 Ik voegde enkel nog look en ui toe.
Ik maakte mijn paneer zelf en maakte deze de dag op voorhand zodat ze mooi kan opstijven in de koelkast. ‘k Heb gemerkt dat ze anders nogal snel uit elkaar valt wanneer ze maar enkele uurtjes kan opstijven.Ik laat ze eerst mooi uitlekken en daarna houd ik ze in de neteldoek en zet ik er een gewicht op. Zo wordt ze mooi stevig. 🙂

Ingrediënten

  • 700 g verse spinazie
  • 2 ajuinen
  • 2 tenen look
  • 350 g paneer (ik gebruikte meer dan 2 liter melk om deze te maken)
  • 1,5 cup passata
  • 1 tl gmber, geraspt
  • 1 tl korianderpoeder
  • 1/2 kurkuma
  • 1/2 tl chilipoeder
  • 1/2 tl komijnzaad
  • 1/2 tl zout
  • 2 el bloem
  • 1/3 cup room

Bereiding

Meng de room met de bloem en zet dit even apart.
Snijd de paneer in stukjes en frituur ze. Laat het uitlekken op keukenpapier.
IMG_7692IMG_7693IMG_7696

Snijd de ajuinen in stukjes en bak ze samen met de fijngeperste look. Voeg de spinazie toe en bak ze tot wanneer ze helemaal zacht is.
IMG_7682IMG_7683
Mix de spinazie tot een gladde massa.
Neem een pan, bak het komijnzaad en voeg de passata toe. Rasp gember erboven en voeg de kruiden toe. Roerbak even. Voeg de tomatenpuree toe en laat het zo’n 10 tal minuutjes koken met het deksel erop.
Voeg de room toe en laat het nog een 5 tal minuten koken.
IMG_7686
Voeg de spinazie toe, meng en laat het nog enkele minuten pruttelen.
IMG_7687IMG_7690
Voeg de paneer toe.
IMG_7698

Deze foto doet het gerecht geen eer aan! :p

Geef een reactie

