Notenpasta Brownies (vegan)

Standaard

Ik vond dit recept op de website van Chocolate covered Katie
Wie die site nog niet kent; ga zeker eens een kijkje nemen en kwijl. Het is een fantastische site, gevuld met heerlijke recepten. Een must voor iedere chocolade en notenpasta liefhebber. 😉
In het oorspronkelijke recept werd er met amandelboter gewerkt maar ik deed maakte het met pindakaas. En zij gebruikte ahornsiroop en ik agave. Je kan nog chocolate chips toevoegen of de bovenkant ermee versieren.

Het recept is poepsimpel en enorm snel klaar.
De volgende keer maak ik een dubbele hoeveelheid want het was onmiddellijk op. 😀

Ingrediënten

  • 1/4 cup + 2 el cacaopoeder
  • 1 c pindakaas (of andere notenpasta)
  • 1/2 cup + 3 el agave
  • 1/2 cup havermout
  • 1,5 tl bakpoeder
  • 1/8 tl zout

Bereiding

Mix de haver.
Doe al de ingrediënten samen en meng goed. Als je droge notenpasta hebt voeg je 1 tot 2 el plantaardige melk toe.
IMG_7755
Neem een ovenschaaltje (ik nam een cakeblik) en bedek het met bakpapier.
Stort het deeg erin en strijk de bovenkant glad.
IMG_7757.jpg
Bak het 10 à 15 minuten op 165°C. (Ik stak het er 15 minuten in en vond ze eigenlijk net iets te ver. Maar ik hou wel enorm van fudge brownies. 🙂
IMG_7771

Eén reactie »

Geef een reactie

