Kela Ki Subji (Banaan Curry)

Standaard

Ik hou wel van gebakken bananen. Dit recept stond al even op mijn to-do lijstje en ik vond het erg geslaagd. Mijn vriend vond het eerder goed als dessert maar ik vond het wel lekker als bijgerecht. Je kan het filmpje volgen op de website van Manjula.
De groene chili liet ik deze keer achterwege voor de kindjes. Ik had geen verse koriander in huis, dus nam ik in de plaats 2 el korianderpoeder

Ingrediënten

  • 3 rijpe bananen
  • 1 el olie
  • 1/2 tl komijnzaad
  • 1/8 asafoetida (duivelsdrek)
  • 1 groene chili
  • kurkuma
  • 1 tl gember, geraspt
  • 1/2 tl zout
  • 1/2 tl mangopoeder
  • 2 el koriander, gehakt (of 2 el korianderpoeder)
  • 2 el water

Bereiding

Snijd de bananen in stukjes.
Verhit de olie in een kookpot. Voeg de komijnzaadjes toe en dan de asafoetida, groene chili en kurkuma. Roer enkele seconden.
Voeg de bananen, gember, mangopoeder en water toe. (Indien je korianderpoeder gebruikt, voeg je deze nu toe.) Laat het even bakken. Zorg ervoor dat de banaan niet te slap wordt door het bakken.
Doe het vuur uit en voeg de koriander toe. Roer zachtjes.

Wij aten dit met Paneer Tikka Masala, Mattar Ke Kachori (Kruidig gepoft gebak)

Plaats een reactie